2010. november 16., kedd

Arequipa - Chivay (Colca Valley) -2010. szeptember 10.

Reggel 07:30-kor indultunk a Colca Canyon-ba, pontosabban Chivay nevű falucskába. Kis Mercedes busszal mentünk, kb. 14-en, vegyes nyelvű társaság, megint Messy kétnyelvű idegenvezetésével. Még Arequipaban megálltunk egy shop-ban beszerezni coca levelet, cukorkát, kekszet és vizet. Utunk Arequipaból (~2.400m) a 4.910m magasságban lévő Mirador de los Andes-en vezetett keresztül, és ebben a magasságban a nem iylen körülményekhez szokott szervezet igencsak szenvedhet fejfájástól, szédüléstől. Ezek ellenszere lehet a coca és a víz (vagy csak turistahülyítés, nem tudjuk, nálunk „működött”). A coca-t az ősi inkák is használták, amolyan doppingszerként. Ennek segítségével nem éreztek fáradságot, fájdalmat, energiát adott nekik, pl. így tudtak nagy távolságokat megtenni a hegyekben.  Coca cocain!!! (csak majdnem, végül is ebből készül…) Magunkba erőszakoltuk a coca-s cuccokat, a cukor egész finom volt, de maga a levél rágása undorító. 6-8 levél, a közepébe egy kis „cukor”, hogy kellemesebb legyen. Majd összetekerve rágni… A közepébe tett cukor konkrétan homokra emlékeztetett, a levél meg elzsibasztotta az egész arcomat. Ekkor hatott… :) Utunk a Laguna de Pampa Blanca-n vezetett keresztül, itt láthattunk szabadon élő vicunakat, alpakkákat, lámákat. Aranyosak! Meg szép!
Laguna de Pampa Blanca vízzel
Laguna de Pampa Blanca
Vicuna

Alpakka
Alpakka barátkozik a lámákkal
Láma
Megálltunk egy kis étteremnél, ahol ittunk biztosításként még egy ”coca mixto” teát, ami coca és valami másik növény leveléből készült. A Mirador los Andes lenyűgöző. Igazából egy fennsík, 4.910m magasan, kristálytiszta levegővel, körülötted mindenfelé 6-7.000m magas hegyekkel, vulkánokkal (Ubinas, Mismi, Misti, Chachani, Ampato és az aktív Sabancaya). A helyiek meg itt árulják portékáikat a turistáknak…
Mirador los Andes
Coca tea

4910m-en
Iza és a Sabancaya
Gyors fotó, majd indulás tovább.  Innen már lefelé vezettet utunk  a Colca Valley legnagyobb falujába, Chivay-ba.
helyiek

Alpakka Chivay fölött

a Chivay-i templom
Elfoglaltuk szállásunkat, ebédre húslevest lámából meg Steak de Lomo-t ettünk, majd egy vulkanikus meleg vizű forrásra épített fürdőbe mentünk áztatni megfáradt testünket. Mindezt 3.600m-el a tengerszint felett… Itt egész jól eltöltöttük az időt, és a lenyomott Pisco Sauer is kellemes bódultságot okozott.
ázunk...
fürdő 3.600m-en Chivay-ban
Este egy étteremben volt vacsoránk, ahol egy helyi népviseletbe öltözött pár mutatta be tánctudását. A vacsora őszintén szólva az egyik legrosszabb, ha nem a legrosszabb volt a 18 nap alatt, ezért képet se rakok be róla, pedig kinézetre ínycsiklandónak tűnt…