2010. november 15., hétfő

Arequipa -2010. szeptember 09.

Az éjszakai buszozás a Cruz sel Sur I. osztályán nem volt olyan kényelmes, elég korán, kb. 04:00 körül ébredtem. Amit  a napfelkeltét követően annyira nem is bántam, mert elég szép helyeken haladtunk. A táj hegyvidékire váltott, vulkáni kúpokkal a távolban, melyek igencsak az ég felé törtek hósipkákkal a tetejükön. Valamikor érkezés előtt a „stewardess” felszolgálta a reggelit, de hogy mi is volt már nem nagyon emlékszem. Arequipaban is, mint eddig mindig, vártak a buszállomáson, és irány a hotel. Itt azért még ránk fért egy normális ágyban való alvás, majd az 13:00-kor induló városnézés előtt ebédeltünk egyet. Messy lett az idegenvezetőnk a következő 3 napra, aki egy nagyon „perui” kinézetű nő volt.
Messy
Egy spanyol 4 fős csoporttal együtt mentünk várost nézni, ez kicsit zavaró is volt. A csaj először elmondta a mondókát spanyolul, majd nekünk angolul. Így kicsit vontatottá, és unalmassá vált az egész. A város Peru második legnagyobb városa (~900.000), és három vulkán veszi körül: a Misti, a Chachani és a Picchu-Picchu. Ezek egymás mellett elég szép látványt nyújtanak.
Volcano Chachani
Volcano el Misti
Itt láttunk először alpakkát. Megnéztük a Plaza de Armas-t, azaz a főteret, két templomot, és a Santa Catalina Monastery-t. E zárda piros falai között laktak az apácák több mint 400 évig, és nevelték a gazdag európai családok lányait, és a perui második-szülött lányokat. Volt egy legenda is, miszerint nem volt olyan nagy unalom a zárdában, mivel az apácák nem vetették meg az indiánfiúk „társaságát”, és a különböző mulatságokat. Idegenvezetőnket erről faggatva nem kaptunk konkrét választ…
Arequipai utcakép
Plaza de Armas

és belülről
Santa Catalina Monastery kívülről,

a belső udvar
csajok a monostor tetején a Misti-vel

Vacsorára a Santa Catalina idegenvezetőjének ajánlására választottunk éttermet. Itt kóstoltuk meg először a cuy-t, azaz a guinea pig-et. Levest meg valami „bőségtálat” ettünk, salátával, sültburival, csirkével, disznóval, avokádóval + tengerimalaccal… Persze a Cuscuena sem hiányozhatott. Emlékeim szerint jó volt. J
a vacsink az első tengerimalaccal